![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Vandaag inkt gehaald voor de printer van me zus (EPSON), maar niet de originele. Maar wel de juiste inkt voor het juiste model. Hij past er ook precies in, krijg alleen een melding dat het niet de originele inkt is maar of ik hem toch wil gebruiken. Dus op ok geklikt. Maar als ik wil printen dan krijg ik weer een melding dat het niet de originele inkt is en of ik wil annuleren of doorgaan, doorgaan dus maar vervolgens rolt er alleen een leeg blaadje uit de printer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Behalve originele EPSON inkt kopen, ik heb namelijk altijd andere inkt gebruikt bij printers en altijd deden ze het gewoon.
|
| Gesponsorde Links |
|
|
||||
|
||||
|
De spuitmondjes zitten die ni de cartridge verwerkt of zitten die in/aan de printer? waarschijnlijk zijn deze verstopt en/of vies. Meestal zit er bij nieuwe inctcartridges ook een alcohol doekje om de spuitmondjes schoon te maken.
Wat je daarnaast ook kunt proberen is om in hele goede kwaliteit te drukken en aan te geven dat je veel inkt wil gebruiken (eigenschappen van de printer) op deze manier word er meer druk gezet waardoor het net genoeg kan zijn dat de verstopping, vuil weg gaat. Als laatste zou ik ook naar de datum kijken van de max. houdbaarheid. Als de cartridge namelijk al jaar en dag op de plank ligt dan zal inderdaad de spuitmondjes of begin van inkt wat harder zijn of aangekoekt zijn.... Succes in ieder geval!
|
|||
|
|||
|
Spuitmondjes zijn die gaten van de cartridges waar de inkt uitkomt?
Houdbaarheid is goed trouwens, hele goede kwaliteit printen zie ik nergens staan. |
|
|
||||
|
||||
|
Klopt zijn inderdaad de gaatjes in je cartridge. zijn deze schoon, of zie je hier zwarte of andere kleuren op? zo ja dan zal deze verstopt zijn en kan je met een alcohol doekje dit schoonmaken.
Meestal hebben printers bij (geavanceerde) instellingen de optie op wat voor kwaliteit hij moet printen. bijv. foto, op nomraal a4 papier etc... vaak staat hier ook een optie hoeveel inkt hij moet gebruiken, weinig, normaal veel etc...
|
||||
|
||||
|
Van welk merk heb je de imitatiecartridge gekocht? Ik werk zelf bij de handyman en heb al vaker klanten terug gehad dat de printer de cartridge simpelweg niet pakt (meestal bij Peach Snap). WeCare doet het in vele gevallen wel, maar er zijn natuurlijk soms wel productiefouten (in dat geval kun je terug naar de winkel gaan).
|
|
|
|||
|
|||
|
Realjet. Van dit merk heb ik bij me eigen printer ook de inkt en dat geeft nooit problemen.
|
|
|
||||
|
||||
|
Inmiddels al met alcohol doekje of iets kunnen schoonmaken? of werkt het inmiddels al?
|
|||
|
|||
|
Vandaag de originele gekocht. Bleek dat de imitatie allemaal niet werkten, heb er 2 van de 4 om kunnen ruilen. Maar nu heb ik die originele dus correct geïnstalleerd, wordt ook aangegeven bij het inktniveau, maar hij print heel wazig met maar halve letters. Terwijl het gewoon originele EPSON cartridges zijn.
Edit: Na het herplaatsen van de cartridges, lijkt de testafdruk te lukken en volgens mij doet ie het nou weer. Laatst aangepast door Bertje B. : 17-11-2008 om 20:24. |
|
|
|||
|
|||
|
Ik werk zelf bij de handyman en heb al vaker klanten terug gehad dat de printer de cartridge simpelweg niet pakt. WeCare doet het in vele gevallen wel.
------------------------------ uitgang model Computer |
|
|
|||
|
|||
|
kunt proberen is om in hele goede kwaliteit te drukken en aan te geven dat je veel inkt wil gebruiken eigenschappen van de printer op deze manier word er meer druk gezet waardoor het net genoeg kan zijn dat de verstopping, vuil weg gaat. Wat je daarnaast ook.
______________________ Für FreiSpielen |
|
|
|||
|
|||
|
Zou wel gek zijn als ze andere inkt cartridges weigeren, toch?
![]()
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor de reactie.
Ik heb een tijd lang niet op het forum kunnen kijken i.v.m drukte met school. tentamens Maar ik heb alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik weet niet of er voor de rest nog andere oplossingen zijn voor de printer. Met de bluetooth is alles nu goed. Ik heb gewoon een Bluetooth usb-stick gehaald. Nu werkt alles perfect. Alleen de printer is nu nog een doorn in het oog. Ook heb ik geprobeerd me systeem te updaten, via windows update. Hij vindt de updates wel, maar de computer meldt dat hij de updates niet kan installeren. Dus zou het misschien kunnen zijn dat mijn laptop gewoon ziek is? Daarmee bedoel ik dat er dus een flinke virus op zit. Zou dat misschien de reden kunnen zijn dat de printer niet wordt herkend? Vriendelijke groet, Regilio